سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای جلوگیری از افزایش وزن قهوه بنوشید

برای جلوگیری از افزایش وزن قهوه بنوشید

برای جلوگیری از افزایش وزن قهوه بنوشید

سلامانه : اگر جزء طرفداران قهوه هستید می‌توانید خوشحال باشید که به چاقی مبتلا نمی‌شوید. زیرا آخرین تحقیقات دانشمندان نشان داده است، نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه می‌توانند مانع برخی تأثیرات مخرب چاقی بشوند.


به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از دیلی میل، اسید کلورژنیک (Cholorgenic acid) موجود در قهوه به نحو شگفت‌انگیزی مقاومت در برابر انسولین را کاهش می‌دهد و از تجمع چربی‌ها در بدن جلوگیری می‌کند. البته این اسیدها بیشتر از آنکه در کاهش وزن مؤثر باشند قادر هستند میزان قند خون را بدن را کنترل کنند و در ضمن به‌سلامت کبد کمک شایانی می‌کنند.


بر اساس تحقیقات پیشین، مصرف قهوه می‌تواند از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند، دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی عروقی جلوگیری کند. درواقع اسید کلوژیک قهوه نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که موجب کاهش التهاب‌های بدنی می‌شود، از طرف دیگر التهاب‌های بدنی خود یکی از دلایل ابتلا به چاقی‌های بیمارگونه هستند. بنابراین پیشگیری از چنین پدیده‌ای به‌صورت مستقیمی بر جلوگیری از افزایش وزن اثرگذار است.


از همین رو متخصصین تغذیه پیشنهاد می‌کنند روزانه دو فنجان قهوه به‌صورت منظمی مصرف شود، هرچند نوشیدن قهوه به‌تنهایی نمی‌تواند مانع افزایش وزن شود اما می‌تواند در ذیل یک رژیم غذایی صحیح به‌تناسب اندام کمک کند.