سفارش تبلیغ
صبا ویژن

20توصیه آسان برای کاهش وزن

 

پنجشنبه, 28 فروردین 1393 - ساعت : 21:34:27نسخه چاپی

20 توصیه آسان برای کاهش وزن

 

سلامانه : اضافه وزن و چاقی از مشکل‌‌هایی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. روش‌های مختلفی هم برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که البته همگی آنها اصولی و صحیح نیستند.

به گزارش هفته نامه سلامت، همواره رژیم کم‌کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم، کلید رهایی از چاقی معرفی شده است اما توجه به نکته‌های ریزی هم می‌تواند از منحرف‌شدن در این راه جلوگیری کند. در «پوستر سلامت» این هفته با 20 مورد از این نکته‌ها آشنا می‌شوید.

1. بیشتر آب بنوشید

قبل از باز کردن بسته چیپس‌، یک لیوان آب بنوشید. افراد اغلب گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرند بنابراین می‌توانید به جای خوردن چیپس و دریافت کالری فراوان، یک لیوان آب یخ بنوشید. البته اگر نمی‌توانید آب ساده بخورید، می‌توانید آن را طعم‌دار یا یک فنجان چای میوه میل کنید.

 

2. آخر شب غذا نخورید

بعد از خوردن شام، خوردن خوراکی جلوی تلویزیون یکی از عادت‌هایی است که رژیم (محدود از کالری) را می‌شکند. به شما پیشنهاد می‌کنیم در آشپزخانه‌تان را در ساعت‌های پایانی روز ببندید یا فقط به خودتان اجازه خوردن میان‌وعده‌های کم‌کالری بدهید.


3. از خوراکی مورد علاقه‌تان لذت ببرید

به جای اینکه به‌طورکلی از خریدن خوراکی‌های مورد علاقه‌تان در طول رژیم گرفتن صرف‌نظر کنید، آنها را در حجم کم بخرید. مثلا به جای یک جعبه شیرینی مورد علاقه‌تان، یک شیرینی تازه یا مقدار کمی آبنبات به جای یک بسته کامل آن بخرید. به این ترتیب می‌توانید از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان لذت ببرید و این کلید تعادل است.

 

4. با فلفل آشتی کنید

افزودن انواع ادویه و فلفل باعث طعم‌دار شدن غذا خواهد شد و شما را راضی نگه‌خواهد داشت. مزه خاص غذاهای ادویه‌ای باعث تحریک حس چشایی‌ می‌شود و از خوردن بیش از اندازه جلوگیری می‌کند. مثلا وقتی هوس خوردن یک آبنبات شیرین می‌کنید، می‌توانید انواع تند آن را انتخاب کنید. به این ترتیب کالری کمتری دریافت خواهیدکرد.


5. فقط 1 بار در هفته خودتان را وزن کنید

کسانی که به‌طور منظم خود را وزن می‌کنند، در کاهش وزن موفق‌تر هستند، اما بیشتر متخصصان پیشنهاد می‌کنند فقط یک بار در هفته خود را وزن کنید تا به‌دلیل نوسان‌های روزانه از ادامه دادن رژیم منصرف نشوید. هنگامی که خودتان را وزن می‌کنید، یادتان باشد که در یک زمان مشخص از روز این کار را انجام دهید، البته در روز مشخصی از هفته و با یک وزنه و با لباس مشابه.


6. وزنتان را آهسته پایین بیاورید

اگر وزنتان را سریع پایین بیاورید، در صورتی که در خوردن زیاده‌روی کنید، به همان سرعت به حالت اول برمی‌گردد. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند هفته‌ای نیم تا یک کیلوگرم وزن کم کنید.


7. در هر وعده غذایی‌ پروتئین بخورید

پروتئین شما را سیر نگه می‌دارد، به‌خصوص در مقایسه با زمان‌هایی که در وعده غذایی‌تان کربوهیدرات و چربی بیشتری وجود دارد. این عادت غذایی هم باعث حفظ بافت عضلانی بدن می‌شود و هم به سوختن چربی‌ها کمک می‌کند بنابراین همیشه مطمئن باشید منابع پروتئینی مانند فرآورده‌های دریایی، گوشت قرمز بدون‌ چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر، سویا، انواع مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میان‌وعده‌هایتان وجود دارد.


8 . هرروز صبحانه بخورید

یکی از راه‌های موفقیت در رژیم لاغری آن است که صبحانه بخورید و وزن کم کنید. بسیاری از مطالعه‌ها نشان داده‌اند این باور درست است. در واقع نخوردن صبحانه باعث می‌شود احساس گرسنگی کنید و در وعده‌های بعدی مانند ناهار و شام بیشتر غذا بخورید.

9. کم‌کالری‌ها را ترجیح بدهید

به جای موادغذایی پرکالری مانند پیتزا، سبزی‌های تازه را فریز کنید، پاستاهای سبوس‌دار بخرید، پنیر کم‌چرب، گوجه‌فرنگی کنسرو شده، لوبیای کنسرو‌شده،
سینه مرغ نیمه‌آماده برای کباب کردن و انواع سالاد سبزی‌های تازه را ذخیره کنید.


10. یک فنجان ماکارونی را با یک فنجان سبزی تازه عوض کنید

با خوردن کمتر ماکارونی یا نان و مصرف سبزی بیشتر، می‌توانید به راحتی وزنتان را پایین آورید و سایز کم کنید. به این ترتیب می‌توانید 100 تا 200 کیلوکالری در دریافت انرژی صرفه‌جویی کنید.


11. آدامس بدون شکر بجوید

وقتی می‌خواهید از خوردن یک میان‌وعده چاق‌کننده اجتناب کنید، می‌توانید یک آدامس بدون قند بجوید. ‌جویدن آدامس باعث تنظیم تنفس‌ خواهدشد و به کنترل احساس گرسنگی‌ کمک می‌کند و در کاهش وزن موثر خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود که غذای کمتری میل کنید. علاوه بر این، اگر یک برنامه ورزشی منظم هم داشته باشید، باعث موفقیت رژیم لاغری‌تان خواهد شد.


12. وعده‌هایتان را کوچک‌تر کنید

اگر کمتر از مقدار انرژی‌ای که می‌سوزانید، دریافت کنید، وزنتان کم خواهد شد. البته در صورتی که هر وقت گرسنه می‌شوید، مقدار کمی کالری دریافت کنید. مطالعه روی افرادی که 4 تا 5 وعده یا میان‌وعده در روز دریافت کرده‌اند، نشان می‌دهد این افراد بهتر می‌توانند وزنشان را پایین آورند و اشتهایشان را کنترل کنند. متخصصان در این خصوص توصیه می‌کنند کالری روزانه‌ را با مصرف وعده‌ها و میان‌وعده‌های کوچکی دریافت کنید و در طول روز از خوردنشان لذت ببرید. البته بهتر است شام آخرین وعده‌ای باشد که می‌خورید.


13. کابینت را از پرکالری‌ها خالی کنید

اگر در کابینت‌ها چیپس یا در فریزر بستنی دارید و در حال کاهش وزن هستید، نباید فراموش کنید که داشتن این خوراکی‌های پرکالری رژیم گرفتن را برایتان سخت خواهدکرد، بنابراین کابینت‌ها را از غذاهای چاق‌کننده خالی کنید. به این ترتیب مطمئن از خانه خارج می‌شوید و راحت‌تر پیاده‌روی خواهیدکرد


14. رژیمتان را سرشار از فیبر کنید

فیبر به هضم غذا کمک و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند، سطح کلسترول را پایین می‌آورد و به کاهش وزن کمک می‌کند اما بیشتر افراد نیمی از فیبر مورد نیاز‌شان را دریافت می‌کنند. اگر خانم‌ها روزی 25 گرم و آقایان روزی 38 گرم یا 14 گرم به ازای هر 1000 کیلوکالری فیبر دریافت کنند، از فواید این ماده مغذی برخوردار خواهندشد. یادتان باشد که از منابع فیبر، ‌جو، انواع لوبیاها، غذاهای سبوس‌دار و انواع میوه‌ها و سبزی‌ها هستند.


15. به اندازه کافی بخوابید

هنگامی که خود را از خواب کافی محروم کنید، بدنتان هورمون تحریک‌کننده اشتها (گرلین) را بیشتر ترشح می‌کند و ترشح هورمون لپتین (هورمونی که احساس سیری را در شما ایجاد می‌کند) کم می‌شود. خوابیدن کافی شما را سیر نگه می‌دارد و مانع از خوردن یک میان‌وعده غیرضروری خواهدشد.


16. بشقاب‌تان را کوچک‌تر کنید

سفارش دادن غذا به اندازه بچه‌ها روش معقولی برای کم کردن میزان کالری دریافتی است. به این ترتیب بشقاب‌های غذای کوچک‌تری را سفارش می‌دهید و این کار باعث می‌شود غذای کمتری بخورید.


17. از دوستان و خانواده‌تان کمک بگیرید

حمایت دیگران برای دستیابی به اهداف در کاهش وزن به شما کمک خواهد کرد بنابراین به اعضای خانواده یا دوستانتان در مورد اقدام‌هایی که می‌خواهید انجام دهید، بگویید. ممکن است آنها هم به شما بپیوندند، غذا خوردنشان را اصلاح کنند و به تناسب اندام برسند.


18. بیشتر میوه و سبزی تازه بخورید

بهترین رژیم غذایی آن است که در آن غذای زیادی باشد و باعث کاهش وزن شود. اگر میوه و سبزی بیشتری بخورید، کمتر احساس گرسنگی می‌کنید، موادمغذی بیشتری دریافت خواهیدکرد و فیبر زیادی به بدنتان می‌رسانید. به این ترتیب احساس سیری می‌کنید.


19. غذاهای‌تان را یادداشت کنید

یک کاغذ و قلم ساده به موفقیت در کاهش وزنتان کمک خواهدکرد. مطالعه‌ها نشان داده است نوشتن مقدار غذاها و نوشیدنی‌هایی که میل کرده‌اید، نشان می‌دهد چه مقدار خوراکی مصرف کرده‌اید و به این ترتیب کالری کمتری دریافت خواهیدکرد. وزن افرادی که 6 روز هفته این کار را می‌کنند، 2 برابر افرادی که فقط یک یا دو روز از هفته را در روزآمد غذایی ثبت می‌کنند، کم می‌شود.


20. موفقیت‌تان را جشن بگیرید

در صورتی که 4 کیلوگرم در ماه وزن کم کرده یا هر روز پیاده‌روی کرده‌اید، جشن بگیرید. پاداش کاهش وزن موفق شما برای آنکه به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید، می‌تواند خرید یک CD، یک فیلم یا هر چیز دیگری باشد. البته در جشن پیتزا یا هر ماده غذایی پرکالری‌ای را انتخاب نکنید.


روش های مفید لاغری

از زومبا گرفته تا یوگا و خوردن غذاهای هله هوله، این تغییرات ساده در سبک زندگی باعث می شوند که در مدت کوتاهی وزن زیادی کم کنید.

 

 
 



برترین ها: از زومبا گرفته تا یوگا و خوردن غذاهای هله هوله، این تغییرات ساده در سبک زندگی باعث می شوند که در مدت کوتاهی وزن زیادی کم کنید.

کمتر رستوران بروید.

بعضی افراد بیش از 5 بار در هفته خارج از منزل غذا می خورند. این تعداد را به یک بار در هفته کاهش دهید و وقتی به رستوران می روید بجای یک پرس پاستا، سالاد مرغ گریل شده سفارش دهید.

در فروشگاه از راهروی خوراکی های شور دوری کنید.

وقتی در فروشگاه هستید سعی کنید از بخش خوراکی های شور دور بمانید. بدین ترتیب اگر یک بسته چیپس یا شکلات نیاز داشتید مجبور می شوید تا سوپرمارکت محل بروید. همین زحمت باعث می شود که هوس خوردن چیپس و شکلات از سرتان بیفتد.

 


صبحانه ای حاوی 300 کالری بخورید.

اگر هیچ وقت صبحانه نمی خوردید، دیگر نباید بدون صبحانه از خانه خارج شوید. سعی کنید صبحانه ای سالم شامل پروتئین بخورید که 300 کالری انرژی داشته باشد. برای مثال ساندویچی از کره بادام زمینی طبیعی و کره سیب بخورید. بدین ترتیب در طول روز کمتر گرسنه می شوید.


ورزش کنید


سعی کنید در بازه های زمانی کوچک حرکات ورزشی انجام دهید و در هنگام پیام های بازرگانی تلویزیونی یا هنگام ظرف شستن این حرکات ورزشی را انجام دهید. بدین ترتیب کالری بیشتری می سوزانید و از ریزخوری جلوی تلویزیونی جلوگیری می کنید و متناسب تر از همیشه می مانید.


عادات بد را کنار بگذارید


برای مثال سیگار را ترک کنید و فوراً در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید یا مربی شخصی بگیرید.


پاکسازی کنید.

انباری غذاها را پاکسازی کنید. غذاها و خوراکی هایی که به آنها علاقه دارید را حذف کنید، برای مثال بستنی، اسنک ها، تخمه آفتاب گردان و آجیل های دیگر و شکلات ها را حذف کنید.


ساعات تفریح خود را سالم کنید.

اگر بعد از ساعات کاری با دوستان یا همکاران خود برای شام بیرون می روید و همیشه غذاهای سرخ کردنی سفارش می دهید، باید روال خود را عوض کنید. بجای آنکه شام بیرون بروید، با هم در پارک محل پیاده روی کنید یا بدوید. یک سال بعد مشاهده می کنید که چقدر متناسب شده اید.


موزیک گوش دهید.

گوشی یا آیپاد خود را پر از موزیک های محبوبتان کنید و هر وقت به باشگاه می روید آنها را گوش دهید تا انرژی بگیرید. وقتی موسیقی محبوبتان را داشته باشید با سرگرم شدن با آن مدت بیشتری ورزش می کنید و بیشتر وزن کم می کنید.


تا می توانید سبزیجات بخورید.

با اضافه کردن سبزیجات به غذاهای محبوب خود مانند پیتزا سبزیجات می توانید خیلی زود عادت خوردن غذاهای پرکالری مانند چیپس و دسرهای شیرین را تبدیل به عادت سبزیجات خوری کنید. بدین ترتیب خیلی زودتر وزن کم می کنید.


زیاد بدوید.

اگر می خواهید دوباره شلوار جین تان به شما اندازه شود، باید هر روز در ساعت ناهار 20 دقیقه بدوید. ظرف دو ماه می توانید وزن زیادی کم کنید و دوباره لباس های قدیم خود را بپوشید.


یوگا کار کنید.

یوگا برای افرادی که می خواهد وزن کم کنند دوست بسیار خوبی است. با تمرین یوگا به مدت چند ساعت در هفته، می توانید خودتان را به این تمرین خوب عادت دهید و در عین حال از شر سلولیت ها خلاص شوید.


معده خود را برای دسر خالی نگه دارید.

اگر از خوراکی های شیرین خوشتان می آید و در کل دسر را دوست دارید، می توانید خوراکی های سالم مانند هویج را برای دسر بگذارید و آن را با شکلات میل کنید.

در کلاس جدیدی ثبت نام کنید.


کلاس هایی مانند زومبا را امتحان کنید و دو جلسه در هفته زومبا کار کنید. حرکات سریع این برنامه باعث می شود که عضلات تان فرم بگیرند، به خصوص پاها و عضلات شکمتان قوی شوند. ضربان قلبتان نیز تنظیم می شود و به فرم دلخواه خود می رسید.


خوراکی های شبانه را قطع کنید.


خانم ها به خصوص خانم هایی که به تازگی فرزنددار شده اند بهتر است 5 شب در هفته از ساعت 6:30 به بعد خوراکی نخورند. در هر صورت بیشتر چیزهایی که شب ها خورده می شود، هله هوله است و بهتر است قطع شود.


هفت راه کاهش وزن سنتی

 

هفت راه کاهش وزن به روش طب سنتی

یک متخصص طب سنتی در مورد راههای کاهش وزن به روش طب سنتی گفت: برای کاهش وزن و توده های چربی در بدن 7 روش وجود دارد.

به گزارش فارس، علی حسینی در مورد راههای کاهش وزن به روش طب سنتی گفت:یکی از راههای کاهش وزن مصرف زنجبیل در برنامه غذایی روزانه است.به طوری که مصرف 3 بار در هفته آن متابولیسم بدن را بالا می‌برد و در گروه چربی‌سوزها و کالری‌سوزهایی است که کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.

وی ادامه داد: مصرف سالاد به همراه زنجبیل یا رنده زنجبیل در ماست، اشتهای افراد را قبل از خوردن غذا کم می کند.

این متخصص طب سنتی همچنین بر مصرف سرکه برای چاشنی سالاد و غذا به جای سس تاکید کرد و گفت: مصرف سرکه نیز در کاهش وزن تاثیر دارد.

حسینی ادامه داد: در طب سنتی مصرف چای گیاهی در کاهش وزن و ایجاد خلق و خوی آرام موثر است به همین دلیل به افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند توصیه می شود در کنار رژیم خود مصرف این چای های گیاهی را در برنامه خود داشته باشند تا دچار بدخلقی نشوند.

وی افزود: بنابراین مصرف این چای های گیاهی علاوه بر خواص چربی‌سوزی، خواص آرامش‌بخشی هم دارند البته مصرف 2 تا 3 فنجان روزانه تاثیر موثری خواهد داشت.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: یکی دیگر از راههای لاغری مصرف سبزی جعفری به همراه هویج است به این صورت که مصرف این نوشیدنی در میان وعده، میزان کلسترول خون را کاهش داده و در تنظیم قند خون هم موثر است.

حسینی بر مصرف میوه در طول روز تاکید کرد و ادامه داد:همچنین نوشیدن آب سبزیجاتی مانند کلم و کرفس به‌عنوان بهترین چربی‌سوزهای گیاهی توصیه می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از روشهای کاهش وزن، نوشیدن آب و عرقیات گیاهی چربی‌سوز است چراکه نوشیدن آب، سرعت متابولسیم بدن را افزایش می دهد.

این متخصص طب سنتی گفت: از دیگر راههای کاهش وزن این است که سرعت غذا خوردن را کاهش دهیم این کار باعث می شود تا سرعت حرکت غذا در مدت زمان گوارش افزایش یابد و میزان ترشح هورمون ‏های سیری بیشتر شود.


بهترین راه

 

بهترین راه برای کاهش چربی شکم کدام است؟

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

رژیم درمانی, شکم بزرگ, مشکلات ریوی

مصرف کالری بالا و کاهش فعالیت بدنی سبب چاقی و افزایش چربی شکمی می شود از طرفی با افزایش سن در اثر پیری توده عضلانی کاهش یافته و مصرف کالری بالا سبب افزایش چربی شکمی می شود زنان نیز با افزایش سن سطح هورمون استروژن در آنها کاهش یافته و چربی در بدن آنها توزیع می شود مشکل چربی شکم این است که فقط به لایه اضافی در زیر پوست محدود نمی شود و شامل چربی احشایی نهفته درون شکم و تجمع اطراف ارگان های داخلی هم می شود و چربی احشایی سبب مشکلات سلامتی و به مراتب خطرناک تر از چربی زیر پوست است.


به نظر می رسد چربی شکم مخصوصاً برای قلب بد است. مطالعات نشان می دهد که چربی شکم با ( نارسایی قلبی، تصلب شرایین و سایر مشکلات قلبی و عروقی، پوکی استخوان، زوال عقل، بیماری آلزایمر، دیابت، سرطان روده بزرگ، سندرم متابولیک، فشار خون بالا و سایر مشکلات بهداشتی در ارتباط است.

 

هر چه دور کمر بزرگتر باشد طول عمر کمتر است
محققان هشدار می دهند که داشتن یک شکم بزرگ به معنای مشکل بزرگ برای سلامت شما می باشد.
آنها اطلاعات را از 11 مطالعه که شامل بیش از 600000 نفر در سراسر جهان بود بدست آوردند و متوجه شدند که افراد با دور کمر زیاد در معرض خطر مرگ در اثر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، مشکلات ریوی و سرطان در سن جوانی بودند.


مردان مبتلا به دور کمر از 107/5 سانتی متر یا بیشتر با احتمال 50 درصد خطر مرگ و میر بیشتر نسبت به افراد با دور کمر کمتر از 87/5 سانتی متر بود که سبب 3 سال زندگی کمتر بعد از سن 40 سالگی در مردان می شود.
زنان مبتلا به دور کمر 92/5 سانتی متر یا بیشتر با احتمال 80 درصد خطر مرگ و میر بیشتر نسبت به افراد با دور کمر از 67/5 سانتی متر اینچ یا کمتر بود، که سبب پنج سال زندگی کمتر بعد از سن 40 سالگی در زنان می شود.


بر اساس این مطالعه، به گفته پژوهشگران برای هر 5 سانتی متر افزایش دور کمر، خطر مرگ با افزایش 7 درصد در مردان و 9 درصد در زنان همراه است.
ارتباط میان یک شکم بزرگ و افزایش خطر مرگ حتی در میان افرادی که شاخص توده بدن ( BMI ) در محدوده سالم است نیز دیده می شود، محققان دریافتند BMI برآورد چربی بدن بر اساس قد و وزن است.BMI یک اندازه گیری کامل نیست Cerhan گفت هدف اصلی باید جلوگیری از BMI بالا و دور کمر زیاد باشد برای آن دسته از بیماران که دارای دور کمر بزرگ هستند کاهش چند اینچ از طریق ورزش و رژیم غذایی می تواند مزایای مهم برای سلامت داشته باشد.

 

رژیم درمانی, شکم بزرگ, مشکلات ریوی

 

غذاهایی که برای چربی شکم بد است
چربی شکم برای شما نسبت به چربی جاهای دیگر در بدن شما بدتر است. تجمع بیش از حد چربی شکم خطرناک تر از تجمع چربی در اطراف باسن و ران شما است چربی شکم با مشکلات بسیار جدی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 در ارتباط است ژن های شما می توانند به اضافه وزن شما کمک کند تا شما این چربی اضافی را حمل کنید اما انتخاب شیوه زندگی ضعیف به احتمال زیاد سبب بدتر شدن این موضوع می شود.


خوردن غذاهای با چربی بالا مفید نیست و کالری اضافی از هر نوع می تواند دور کمر را افزایش دهد و به چربی شکم کمک کند. ژنتیک، رژیم غذایی، سن و شیوه زندگی می تواند همه در افزایش چربی شکم نقش داشته باشند تغییر عادات غذایی، کاهش چربی های اشباع، افزایش مقدار میوه ها و سبزیجات و کنترل وزن می تواند به شما در مبارزه با چربی شکم کمک کند.


کالری بیش از حد از الکل، نوشیدنی های شیرین و یا بخش های بزرگ از مواد غذایی می توانید چربی شکم را افزایش دهد. به نظر می رسد الکل یک ارتباط خاص با افزایش دور کمر دارد.
محققان دانشگاه ویک فارست گزارش دادند که چربی های ترانس، که توسط روغن نیمه هیدروژنه ایجاد شده سبب افزایش مقدار چربی در اطراف شکم و توزیع مجدد بافت چربی از سایر نقاط بدن به شکم می شود چربی های ترانس در غذاهایی مانند مارگارین، شیرینی، کلوچه و بیسکویت و غذاهای سرخ شده وجود دارد.


چای سبز در ترکیب با ورزش می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند محققان می گویند موادی در چای سبز شناخته شده است که سبب تحریک بدن برای سوزاندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می شود یک رژیم غذایی کم چرب سرشار از زغال اخته، سبب کاهش چربی شکم می شود. سویا نیز در کاهش چربی شکم موثر است.


بسیاری از گزینه های فست فود به طور معمول با چربی بالا و غذاهای با کالری متراکم هستند که خوردن مقدار زیادی از آنها سبب کالری بیش از حد، افزایش وزن و افزایش چربی شکم می شود.
نوشابه و دیگر نوشیدنی های شکر شیرین شده در رژیم غذایی سبب دریافت کالری اضافه شده و سبب افزایش چربی شکم می شود.


غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده می تواند به افزایش وزن کمک کنند و با از دست دادن وزن تداخل ایجاد می کند یک مطالعه نشان داد که یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده و سرشار از غلات کامل می تواند چربی اضافی را از کمر کاهش دهد.


ماکارونی، و دانه های ذرت از غلات تصفیه شده هستند.
غلات سبوس دار بهتر از غلات تصفیه شده هستند چرا که آنها سرشار از فیبر و دیگر مواد با هضم طولانی که سبب ارضاء گرسنگی و به پایین آوردن قند خون و کاهش چربی کمک می کند.
به طور کلی در مردان ذخیره چربی در ناحیه شکم بیشتر از زنان است به خاطر تفاوت هورمون های جنسی قبل از سن 40 سالگی، زنان بیشتر چربی خود را در ران و باسن ذخیره دارند. بعد از 40 سالگی به علت کاهش سطح استروژن چربی بدن در شکم توزیع می شود.

بهترین راه برای کاهش اندازه دور کمر از طریق غذا خوردن سالم و ورزش منظم است.

 

بهترین راه کاهش چربی شکم
انجام دراز و نشست، و یا دیگر ورزش های شکمی سبب تقویت ماهیچه های درونی می شود و به شما در از دست دادن چربی کمک می کند اما آنها به طور خاص برای چربی شکم کار نمی کند به عبارت دیگر، ورزش نقطه ای چربی شکم را کاهش نمی دهد تنها راه برای از دست دادن چربی شکم و یا هر نوع چربی دیگر از طریق رژیم غذایی و ورزش های هوازی ( مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و تنیس ) است.


بیشترین شواهد علمی نشان می دهد که یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده سرشار از ( میوه، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب، لوبیا، آجیل، دانه ها، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، مرغ و بوقلمون ) دارای تمام مواد مغذی است و برای کاهش وزن ترکیب این رژیم غذایی با 30 تا 60 دقیقه ورزش در بیشتر روزهای هفته توصیه می شود.
منبع:


تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی

این قسمت ازشامل چند تمرین مؤثر برای آب کردن چربی‌های پهلو و همین‌طور تقویت و فرم دادن به پهلوها  که برای درک بهتر همراه با عکس می‌باشد. قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی بهتر است  بدن را حداقل 10 دقیقه با نرمش و حرکات کششی گرم نمائید و حداقل نیم ساعت قبل از تمرین غذا و مایعات میل نکنید و درصورت امکان از مواد قندی مانند خرما،‌ انجیر خشک و … استفاده نمائید.
 
روی تشک دراز بکشید. کمر و باسن روی زمین قرار می‌گیرد. شانه‌ها و پاها را از زمین جدا  کنید و دست راست و پای چپ را به هم نزدیک  کنید( تا آنجاکه می توانید آن پایی که خم نمی‌شود را صاف  و نزدیک‌تر به سطح زمین نگه دارید ).

تمرینات ورزشی

به پهلوی راست روی زمین دراز بکشید. وزن بدن را روی ساعد دست راست قرار دهید. سعی کنید بالا تنه را به سمت شکم خم کنید و همین‌طور پای چپ را بالا و به سمت شکم نزدیک کنید. این تمرین را برای پهلوی چپ نیز تکرار کنید.

تمرینات ورزشی

به پهلوی راست روی زمین دراز بکشید. وزن بدن را روی  دست راست قرار دهید. سعی کنید بالا تنه را به سمت شکم خم کنید. این تمرین را برای پهلوی چپ نیز تکرار کنید.

تمرینات ورزشی

به پشت دراز کشیده و مطابق عکس دراز نشت حالت ضربدری انجام دهید. دست راست را به سمت پای چپ و برعکس انجام دهید.
 
بایستید و با یک دمبل کار کنید.

تمرینات ورزشی

ترجیحا وزنه روی شانه‌ها قرار داده و به سمت چپ و راست خم شوید.

تمرینات ورزشی

باسن روی زمین و پاها بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرد و چرخش به سمت چپ و راست.

تمرینات ورزشی

می‌توانید روی صندلی نشسته شانه‌ها و کمر صاف به سمت چپ و راست چرخ بزنید.

تمرینات ورزشی

تمرینات ورزشی

تمرین‌های فوق برای افراد مبتدی در 3 ست 10 یا 12 تایی توصیه می‌شود و بسیار مفید است.