سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش ساده برای کوچک کردن شکم

روش ساده برای کوچک کردن شکم

10 روش ساده برای کوچک کردن شکم
عجیب نیست که شکمتان را نتوانید ببینید؟ در اینجا 10 روش ساده برای مسطح کردن شکمتان،به شما توصیه شده است.

 

برای مسطح کردن شکمتان از نکات ساده ای که می توانید آنها را در زندگی روزمره تان بگنجانید گرفته تا انجام ورزشهایی در منزل،به شما توصیه شده است.

این ده پیشنهاد را دنبال کنید و شکمتان را تخت و مسطح ببینید:
1. یک کاسه تمشک بخورید:
فیبر موجود در تمشک از یبوست که باعث بزرگ شدن شکمتان مانند یک بالون می شود جلوگیری میکند .

2. مقدار زیادی آب بنوشید:
آب فقط حجم معده را پر کرده و عاری از کالری است همچنین باعث می شود سوخت و ساز بدنتان در حرکت باشد.
 
3. نوشابه را از قلم بیندازید:
مطمئنا نوشابه چاق کننده نیست اما مملو از کالری است.نوشابه همچنین سطح کورتیزول( هورمون استرس که به ذخیره شدن چربی در شکمتان کمک می کند) را بالا  می برد.

4. صاف بنشینید:
قوز کردن به سمت جلو باعث بزرگ به نظر رسیدن شکمتان می شود.برای اینکه لاغر شوید ماهیچه های شکمتان را سفت و محکم کنید،شانه هایتان را به عقب ببرید،بدن خود را به سمت بالا بکشید،و پشتتان را برخلاف صندلی به سمت عقب پایین بیاورید.
 
5. باغبانی کنید:
خم شدن،بلند شدن،چرخیدن به شکل دادن کمرتان کمک کرده و در ساعت 350 کالری می سوزانید.

6. رانهایتان را تکان دهید:
تکان دادن رانها به اندازه باغبانی و درخت کاری کردن کالری می سوزاند.

7. روی چمن زمین گلف تمرین کنید:
کندن گودالی برای توپهای گلف برای شما مانند یک پیاده روی می ماند.توپ را محکم بزنید و شکمتان را سفت کنید.
 
8. پاهایتان را بلند کنید:
عضله های قسمت بالای شکمتان را با بالا آوردن پاهایتان از سطح زمین منقبض کنید.به پشت دراز بکشید و پاهایتان را روی صندلی یا تخت تکیه دهید.آرام بچرخید،سر و شانه هایتان را بالا ببرید و پشتتان را از سطح زمین بالا بگیرید سپس آرام پایین بیاورید.این کار را 10 تا 12 بار 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

9. حالا عکس حالت قبلی را انجام دهید:
برای کوچک کردن شکمتان از زوایای مختلف،روی زمین به پهلو دراز بکشید و روی بازوهایتان تکیه کنید، پا بزنید(نرمش دوچرخه) و پاها و زانوهایتان را به صورت 90 درجه خم کنید.ماهیچه های شکمتان را منقبض کنید و پشتتان را روی زمین فشار دهید،رانهایتان را تا 2 الی 4 اینچ از سطح زمین بالا ببرید.چند لحظه مکث کنید سپس پاهایتان را پایین بیاورید.این نرمش را 10 الی 12 بار به مدت 2 یا 3 بار در هفته انجام دهید.

10. عمل انقباض را قطع کنید:
برای اینکه ماهیچه های قمست کمرتان هم کوچک شود به پشت دراز بکشید در حالی که زانوهایتان را خم کرده اید و پایتان روی زمین است.قوزک پای راستتان را روی زانوی چپتان قرار دهید و دستتان را پشت سرتان،و آرنجتان به بیرون می آید.سر و کمرتان را بالا بگیرید،بچرخید و شانه چتان را به سمت زانوی راستتان بیاورید.چند لحظه مکث کنید سپس به آرامی پایین بیاورید.این حرکت را 10 الی 12 بار تکرار کنید سپس با طرف بعدیتان این حرکت را امتحان کنید.این حرکت را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید.

تجربه ایی نو برای لاغری وچربی سوزی

تجربه ایی نو برای لاغری وچربی سوزی دوستان اگر خاطر شما باشه سال گذشته برای وزن کم کردن با شور وحال فراوان تصمیم به پیاده روی روزانه مسیر 4 کیلومتری را با گام برداشتن سریع اغاز کردم. ابتدا به ساکن خیلی خوب بود ولی متاسفانه به علت مشکلات تنفسی در هوای آلوده شهرستان که منطقه صنعتی هست گریبانم را گرفت وبه سفارش دکتر که پیاده روی در این هوای الوده را برام منع کرد. وهکمکنون پس از گذشت حدود یک سال وزنم با 5 کیلو افزایش به 110 تا 115 کیلو هم رسید. پس از تست خون مشخص شد خون وکبدم به چربی مبتلا شده پس از مطالعه که کاملا مخالف درمان با دارو بودم متوجه شدم در اثر طولانی شدن درمان امکان رسوب چربی در رگها ونهایتا گرفتگی عروق را در پی خواهد داشت .نهایتا در مقابل درمان دارویی تسلیم شدم. اما در کنار مصرف دارو تص میم گرفتم که چهار مواد غذایی مضر را مصرف نکنم تا ازمایش بعدی نتیجه ان را بگیرم. ان چهار ماده مضر اینهاست .برنج نان نوشابه شیرینی . حدود 14 روز میشه که این چها ر ماده مضر را مصرف نمیکنم .تا 21 روز وپس از ان تست خون بدهم ببینم وضعیتم چطور میشه. البته اگر گفته دکتر روان شناس استاد حلت را بپذیریم ایشان معتقد به معجزه 21 روزه دارد یعنی میگه اگر کسی در مدت 21 روز کاری یا رفتاری را انجام بدهد یا ندهد ان برایش ملکه ذهن خواهد شد وبرای فرد به صورت عادت میشود که امیدوارم برای من هم این اتفاق بیفته تا از دست اضافه وزن لعنتی نجات پیدا کنم .29/10/93 وزن 104 کیلو


تنها داروی تایید شده برای کاهش وزن زنیکال(اورلیستات)

تنها داروی تایید شده برای کاهش وزن زنیکال(اورلیستات)

تنها داروی تایید شده برای کاهش وزن زنیکال(اورلیستات)

دوشنبه 20 تیر 1390 ساعت 08:31:07 ارسال شده توسط : admin

کم کردن وزن با دارو- داروی زنیکال(Xenical)


 

بررسی میزان تاثیر دارو

میزان کاهش وزنی که این دارو حاصل شده متغیر هست.دریک مطالعه یک ساله در 35 تا 54 % مصرف کنندگان دارو 5% و یا کمی بیشترکاهش در BMI دیده شد... گرچه تمام این 5% کاهش BMI الزاما چربی نبوده است.در 16 تا 24% مصرف کنندگان 10% کاهش در BMI دیده شد.بعد از قطع دارو وزن داوطلبان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرد... بطوری که تا 35% وزنی که کم شده بود دوباره باز گشت.اما علی رغم میزان کم کاهش در BMI افراد , احتمال بروز دیابت تا 35% در مصرف کنندگان دارو کم شد.همان مطالعه نشان داد که عوارض این دارو ممکنه تا 4 سال باقی بمونه. اون کسانی که دارو روی آنها جواب داده بود . کاهش 5% در BMI آنها دیده شد... نتیجه دارو بعد از یک سال 16% کاهش وزن بوده است.نتایج پنج تحقیق در رابطه با آثار مصرف این دارو در میزان عادی 120 میلی‌گرم (سه بار در روز) نشان داد که 20 درصد افراد چاق، توانستند کمتر از 10 درصد وزن خود را طی یک دوره مصرف یک ساله کم کنند. البته این افراد یک رژیم کاهش کالری نیز گرفته بودند. در صورتی که پس از مصرف مداوم 12 هفتگی زینکال به همراه یک رژیم کاهش کالری، کاهش وزن از پنج درصد نگذرد، مصرف دارو باید قطع شود زیرا ادامه دادن آن فایده‌ای نخواهد داشت.
http://www.dietiran.com/files/xenical.jpg
خلاصه: دارو روی نصف مصرف کنندگان ممکنه اصلا اثر نکنه و روی نصف اثر کرده ظرف 3 ماه 5% کاهش در BMI
و ظرف 1 سال 16% کاهش وزن دیده شده است.

مصرف این دسته از داروها در درازمدت چه مضراتی به دنبال دارد؟

این داروها به نسبت کم ضررتر بوده (همچون «زنیکال») و مکانیسم کارشان نیز متفاوت است.با اشتها کاری ندارند و چربی هم نمی سوزانند، بلکه در سطح دستگاه گوارش مانع جذب یک سوم چربی غذا می شوند. البته این داروها با رژیم غذایی جواب می دهند. آن هم به صورت تدریجی و درازمدت (یک کیلو در ماه از وزن کاسته می شود).مصرف این داروها نیز می تواند عوارضی به همراه داشته باشد همچون بی اختیاری دست و ممانعت از جذب چربی نیز می تواند کمبود ویتامین های محلول در چربی را به همراه آورد. به علاوه خانمهای شیرده ، باردار و بچه ها از مصرف این داروها منع می شوند.

در 15 تا 30 درصد موارد اسهال چرب و در 7 درصد موارد دفع غیرارادی مدفوع و از دست دادن ویتامین‌های حلال در چربی به ویژه A،D، K و E را به همراه دارد. بیشتر مصرف‌کنندگان آن نیز از خروج گاز شکمی همراه با ترشحات روده‌ای ناراحت‌‌اند.پزشکان به افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند غذاهای چرب کمتری بخورند و در عوض میوه‌، سبزی‌ها و ویتامین را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

از آن جا که دارو جذب چربی غذا را متوقف میکنه احتمالا" تغییراتی در روده ایجاد میکنه این تغییرات معمولا" در هفته اول درمان ایجاد میشه وبرای بر خی افراد ممکنه تا 6 ماه یا بیشتر پس ازمصرف دارو اتفاق بیفته این تغییرات شامل دفع روده ای با گاز یا افزایش تعداد حرکات روده ای و عدم کنترل آنها بخصوص بعد از غذاهایی که میزان بیشتری از چربی دارن اتفق بیفته.

چربی هایی که تجزیه و جذب نشده اند ، باعث دفع مدفوع پرچرب شده و بوی بسیار زننده ای ایجاد می کنند. در ارتباط با مقدار چربی موجود در غذا ، احتمال ایجاد سردردهای شدید و دل دردهای طاقت فرسا در 6 درصد مصرف کنندگان وجود دارد. در ضمن به علت اختلال در جذب ویتامین های محلول در چربی که شامل ویتامین های K , E , D , A است ، باید دو ساعت بعد از مصرف زنیکال نسبت به مصرف مکمل های مولتی ویتامینی اقدام شود. این دارو به علت احتمال ایجاد زمینه ی بروز سرطان سینه که از طرف FDA ( اداره غذا و دارو ) مطرح گردیده بود، از طرف شرکت سازنده و تولید کننده ، درخواست تایید دارو پس گرفته شده است.

مصرف این دارو برای کودکان، زنان باردار و زنان شیرده ممنوع است

 

بعضی از گزارشات عوارض مربوط به داروی زنیکال(پژوهشی)

این دارو که اداره‌دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده‌است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است .پژوهشگران علوم پزشکی شرکت داروسازی روش اعلام کردند تجویز داروی زنیکال سبب بروز حالات پیش سرطانی دردستگاه گوارشی می‌شوداین دارو که اداره‌ دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده‌است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است

داروی لاغری زنیکال خطر بروز سنگ کلیه را افزایش می‌دهد
به گفته پژوهشگران برزیلی، مصرف داروی «اورلیستات» یا «زنیکال» که گاه برخی بیماران برای کاهش وزن از آن استفاده می‌کنند، احتمال بروز سنگ‌های کلیه را افزایش می‌دهد. محققان دانشگاه فدرال سائوپولو در برزیل با بررسی گروهی از موش‌های آزمایشگاهی دریافتند، استفاده از داروی «زنیکال» میزان نوعی ماده سنگ ساز موسوم به «اگزالات» را در ادرار این حیوانات تا 8 برابر (هشت برابر) افزایش می‌دهد

__________________

معرفی منابع انگلیسی در باره این دارو
http://www.fda.gov/cder/consumerinfo...fo/xenical.HTM
http://www.drugs.com/xenical.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Orlistat
http://www.xenical.com/

ارسال خبر به دوستان | چاپ خبر


کاهش وزن به روش طب سنتی

 

کاهش وزن به روش طب سنتی

سلامانه : کاهش مصرف گوشت قرمز، قطع مصرف نوشابه، مصرف سبزیجات و میوه، مصرف پروتئین‌های سبز و کاهش مصرف غذاهای سرخ‌کردنی روش‌هایی است که طب سنتی برای کاهش وزن توصیه می‌کند.

 علی حسینی، متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس گفت: بهتر است برای کاهش وزن غذاهای کم کالری مصرف شود به این منظور پیشنهاد می‌شود مصرف گوشت قرمز کم شود.

وی ادامه داد: پیاده‌روی، قبل از خوردن غذا و قبل از انجام ورزش به سوخت و ساز بدن و لاغری کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف پروتئین‌های سبز نیز در کاهش وزن موثر است این خوراکی ها در حبوبات،لوبیای سبز و نخود فرنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: مصرف یک عدد سیب یا یک برش لیمو باعث می‌شود تا هنگام گرسنگی جلوی ضعف گرفته شود.

حسینی برای جذب پروتئین لازم توصیه کرد: مصرف گوشت مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز برای رژیم لاغری مناسب است چرا که چربی و کالری کمتری دارد.

این متخصص طب سنتی تأکید کرد: بهتر است غذاهای سرخ شده کمتر مصرف شود و هنگام پخت غذا از روش های بخارپز و کباب کردن استفاده کرد.
وی افزود: برای مزه دار کردن غذا می توان از چاشنی و ادویه و سس های بدون چربی استفاده کرد مثلاً از لیمو برای خوشمزه کردن ماهی یا مرغ استفاده کرد.همچنین می توان قبل از شروع به غذا خوردن سوپ یا سالاد خورد.
حسینی ادامه داد: مصرف سبزی به دلیل داشتن فیبر بالا برای لاغری مفید است به همین دلیل مصرف سوپ سبزیجات قبل از غذای اصلی توصیه می شود.سالاد نیز بهتر است حاوی کاهو، کلم، کرفس و اسفناج باشد.

حسینی افزود: به جای مصرف شیرینی، میوه مصرف شود چون کالری کمی دارند.مصرف برخی نوشیدنی ها نیز مانند نوشابه باید از برنامه غذایی حذف شود و به جای آب بیشتر مصرف شود.
این متخصص طب سنتی داشتن تحرک را برای کاهش وزن ضروری دانست و گفت: می توان با پیاده روی ورزش کردن را شروع کرد و از روزی 10 دقیقه به نیم ساعت افزایش داد.


راهـــکارهایـــی جهانـــــی برای لاغر شــدن

راهـــکارهایـــی جهانـــــی برای لاغر شــدن

سلامانه : در همه فرهنگ‌ها راهکارهایی برای کاهش وزن و لاغر ماندن وجود دارد. ما در این مقاله 21 راز و راهکار از چهار گوشه جهان آورده ایم که به شما کمک می‌کنند وزن‌تان را کم کنید. به عنوان مثال رستوران‌های اروپایی بدون اینکه شما سفارش بدهید برایتان همراه غذا آب معدنی سرو می‌کنند.

هند: ورزش یوگا انجام دهید... 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ماهنامه دنیای سلامت، عموما یوگا پادزهری برای استرس و ورزشی برای انعطاف پذیری بیشتر است و به ندرت از آن به عنوان روشی برای کاهش وزن یاد می‌کنند. اما مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، نشان می‌دهد شاخص توده بدنی در افرادی که ورزش یوگا را انجام می‌دهند معمولا نسبت به ورزشکاران رشته‌های دیگر پایین‌تر است. کارشناسان علت این کاهش وزن بیشتر را این طور توضیح می‌دهند که ورزشکاران به طور کلی یوگا را با معده خالی انجام می‌دهند و این امر– با توجه به وضعیت بدنی – باعث می‌شود حجم ماهیچه‌ها افزایش یافته و به سوخت و ساز بدن کمک کند. 


امریکا: با حواس خود بازی کنید!

بسیاری از مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهند که بوها، صداها و رنگ‌ها می‌توانند در تنظیم اشتها به ما کمک کنند.

بینایی

اگر در اتاقی با دیوارهای آبی رنگ غذا بخورید، اشتهایتان کاهش می‌یابد. رنگ آبی با میل به غذا خوردن تناقض دارد چرا که این رنگ معمولا با مواد غذایی متناسب نیست.

لزومی ندارد رنگ اتاق یا آشپزخانه خود را تغییر دهید. کافیست از وسایل جانبی مثل بشقاب، دستمال یا نورهای متمایل به آبی بهره بگیرید.

نورهای مصنوعی به شدت بر اشتها تاثیر دارند. پیش از این ثابت شده که بسیاری از رستوران‌ها از نورهای ملایم برای تحریک اشتهای مشتریان خود بهره می‌گیرند. برعکس، نور زیاد و درخشان باعث می‌شود متعادل غذا بخوریم.

شنوایی

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش در هنگام صرف غذا، دو فایده کلی دارد: در وهله اول باعث آهسته‌تر شدن سرعت جویدن لقمه‌ها و در نتیجه ارسال به موقع پیام سیری به مغز و هضم بهتر غذا می‌شود. اما همچنین با آرامش کلی که ایجاد می‌کند، وسوسه غذا خوردن احساسی را کاهش می‌دهد.

بویایی

شیرینی هر چقدر هم خوشمزه باشد، عطر وانیل، میل خوردن آن را کاهش می‌دهد. طبق مطالعه‌ای که بر روی 160 نفر انجام شده است، نوشیدنی همراه با وانیل، میل خوردن مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین را تا حد زیادی کم می‌کند.

تایلند: غذاهای تند و پر ادویه بخورید!

غذاهای تایلندی یکی از تندترین غذاهای جهان هستند. ثابت شده فلفل قرمز سوخت وساز بدن را افزایش می‌دهد اما مزیت اصلی غذاهای تند این است که سرعت غذا خوردن را کم می‌کند. وقتی ما سریع غذا می‌خوریم – مانند آنچه در امریکای شمالی رایج است – معده دیرتر سیگنال سیری را به مغز می‌فرستد؛ در نتیجه از آنچه نیاز داریم بیشتر غذا می‌خوریم.

به علاوه برخی از مواد غذایی که در آشپزی آسیایی رواج دارند – مخصوصاَ زنجبیل – سرشار از خواص درمانی برای سلامتی هستند.

زنجبیل اثرات مثبتی در ترشح دوپامین دارد که هورمون شادی‌آور است و مسئول اصلی عشق، احساسات و انگیزه در انسان.

در میان ادویه‌ها، دارچین هم دارای اثر مثبت انگیزشی و شادی آور است.

نکته مثبت دیگر این است که این ادویه‌ها و چاشنی‌ها در عین اینکه غنی از عطر و طعم هستند، هیچ کالری ندارند.

سوئیس: موسلی بخورید!

بیش از صد سال قبل ، اولین بارپزشکی سوییسی، موسلی را برای تغذیه بیماران بستری شده در بیمارستان درست کرد. موسلی، ترکیبی از غلات، میوه‌های خشک و مغز‌های روغنی همراه با شیر، ماست یا شیر سویا است که معمولا به عنوان صبحانه در سوییس مصرف می‌شود اما امروزه سوییسی‌ها موسلی را به عنوان میان وعده و گاهی همراه نهار مصرف می‌کنند. غلات، میوه‌ها و مغزهایی که در این ترکیب وجود دارد همگی به ما کمک می‌کنند که سلامت بهتر و وزنی نرمال داشته باشیم. مقدار قابل توجه فیبر قابل هضم این ترکیب، تا 10 درصد میزان کلسترول بدن را کاهش می‌دهد. این فیبرها به آرامی هضم می‌شوند؛ در نتیجه به مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنیم. این ترکیب غذایی عالی امروزه در فروشگاه‌ها به راحتی در دسترس می‌باشد اما در هنگام خرید، محتویات داخل بسته را به دقت بخوانید چرا که میزان شکر موجود در انواع مختلف آن بین 2 الی 14 گرم در هر واحد متغیر است.

 

نروژ: برای تفریح و ورزش از خانه بیرون بروید.

فرقی نمی کند صبح باشد، ظهر یا شب، تحرک داشتن راهی بسیار خوب برای کاهش وزن است و همچنین باعث افزایش سطح انرژی می‌شود که در نتیجه آن خلق‌وخوی بهتری پیدا می‌کنیم. تحرک بیرون از خانه عادتی است که عمیقاً در میان خانواده‌های نروژی ریشه دوانده است که می‌تواند شامل تفریحی خانوادگی و پیاده روی یا اینکه اسکی باشد و پدر بزرگ، مادر بزرگ، پدر، مادر و بچه‌ها همگی در آن شرکت می‌کنند. این وظیفه را شما بر عهده بگیرید و برای همین تعطیلات آخر هفته برنامه‌ای بچینید: خواه قدم زدنی ساده در پارک محله باشد خواه پیاده روی در جنگل!

انگلستان: واحدهای غذایی خود را کوچک کنید!

خواه در رستوران، خواه در خانه، فرقی نمی‌کند، انگلیسی‌ها ترجیح می‌دهند که واحدهای غذایی کوچک بخورند، عادتی که می‌تواند اثری به جامانده از جیره‌بندی باشد که از جنگ جهانی دوم باقی مانده است. متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که وعده‌های غذایی پر حجم بدون شک به چاقی منجر می‌شوند. 

لهستان: در خانه غذا بخورید!

وقتی شما در خانه غذا می‌خورید راحت‌تر می‌توانید برنامه غذایی خود را انتخاب کنید. همچنین امکان بیشتری دارد که مواد غذایی سالم و مفید برای سلامتیتان (ازجمله مواد لبنی کم چرب یا پروتئین بدون چربی) را مصرف کنید. لهستانی‌ها تنها 5 درصد از بودجه خود را برای غذا خوردن در رستوران یا فست فود صرف می‌کنند این در حالی است که این رقم برای کانادایی‌ها از 30 درصد نیز تجاوز می‌کند. کارشناسان اظهار می‌دارند که رابطه‌ای مستقیم بین کاهش پخت و پز در خانه (به علت شاغل شدن زنان) و افزایش آمار چاقی در 30 سال گذشته وجود دارد.

در نتیجه برای کاهش وزن و صرفه‌جویی اقتصادی دقت داشته باشید که به‌تدریج از تعداد دفعاتی که به رستوران رفته و به تبع آن پولی را که صرف این کار می‌کنید، بکاهید.ژ

برزیل: برنج و لوبیا بخورید!

اگر برزیلی‌ها عمدتا لاغر هستند به این دلیل است که تقریبا در تمام وعده‌های غذایی خود برنج و لوبیا مصرف می‌کنند. نتایج مطالعه‌ای که در مجله تحقیقات چاقی به چاپ رسیده نشان می‌دهد که در مقایسه با غرب، مصرف توام این دو ماده غذایی تا 14 درصد خطر اضافه وزن را کاهش می‌دهد. برنج و لوبیا غنی از فیبر و تقریبا فاقد چربی هستند که باعث می‌شود سطح قند خون به ثبات برسد.

مزیت دیگر لوبیا: پروتئین موجود در آن است که اثر مثبتی در خلق و خو دارد.

فرانسه: وقت کافی برای غذا خوردن اختصاص دهید! 

فرانسوی‌ها دوست دارند در آرامش کامل غذا بخورند. به طور متوسط، 96 درصد خانواده‌های فرانسوی، شام را همراه کل اعضای خانواده میل می‌کنند و در ایام هفته به‌طور میانگین 33 دقیقه و در آخر هفته‌ها 43 دقیقه را به شام خوردن اختصاص می‌دهند. نکته شگفت‌آور این است که وقتی غذای خود را در زمان طولانی‌تری می‌خوریم، مقدار غذای کمتری مصرف می‌کنیم. کارشناسان بر این باورند که مدت زمان ایده‌آل برای صرف غذا حداقل 20 دقیقه است چرا که طی این زمان، معده فرصت کافی برای ارسال پیام سیری به مغز را دارد. در نتیجه، هر چه آهسته‌تر غذا بخوریم، غذای کمتری مصرف خواهیم کرد.

آلمان: حتما صبحانه را کامل بخورید.

متخصصان تغذیه از دیر باز توصیه کرده‌اند که به هیچ عنوان وعده صبحانه را حذف نکنیم. همچنین مطالعات اخیر بر اهمیت نقش این وعده غذایی تاکید دارند. نزدیک به 75 درصد آلمانی‌ها، برای صبحانه خود وقت کافی اختصاص می‌دهند و معمولا دروعده صبحانه آن‌ها، غلات کامل، نان و میوه نقشی اساسی دارد. 

همچنین محققان انگلیسی دریافته‌اند مغز افرادی که صبحانه نمی‌خورند در برابر مواد غذایی پر کالری واکنش شدیدتری از خود نشان می‌دهد و احتمال بیشتری دارد وسوسه شوند که این مواد غذایی را بخورند. اگر برای رهایی از معضل چاقی جوامع امروزی بخواهیم تنها یک توصیه داشته باشیم خوردن صبحانه کامل است.

فنلاند: پیاده‌روی کنید!

پیاده‌روی‌های طولانی یکی از فعالیت‌های مورد علاقه فنلاندی‌ها است. تنها وسایل مورد نیاز برای پیاده‌روی به سبک فنلاندی‌ها، یک جفت کفش پیاده‌روی و یک جفت عصای ارزان قیمت است. عصا کمک می‌کند که تعادل خود را حفظ کنیم – خصوصا بر روی زمین یخ زده - و استفاده آن به افراد سالمند بسیار توصیه می‌شود. از همه بهتر این که حمل این عصاها باعث می‌شود عضلات دست و بازو به کار گرفته شوند و در پی آن 20 درصد بیشتر کالری بسوزانیم. مطالعات نشان داده‌اند که این ورزش سبک تا 65 درصد باعث می‌شود کالری بیشتری بسوزانیم. مهم نیست در چه وقتی از سال به سر می‌برید: پیاده‌روی روزانه روشی بسیار ساده برای کاهش وزن است.

میانمار ( برمه ): گوشت قرمز کمتری بخورید.

در بسیاری از کشورهای آسیایی، از جمله برمه، گوشت قرمز بدون اینکه کاملا از سبد غذایی حذف شود، جایگاه کوچکی را به خود اختصاص می‌دهد. این امر بسیاری از اوقات به دلیل مسائل اقتصادی است و خوردن گوشت قرمز در این کشورها نشانه‌ای از رفاه به شمار می‌آید. پیش از این در غرب هم اینگونه بود اما به تدریج با پیشرفت این جوامع گوشت قرمز به عنوان یکی از ملزومات آشپزی آن‌ها بدل شد. مصرف کمتر گوشت باعث می‌شود چربی، کلسترول و کالری کمتری دریافت کنیم.

برای داشتن بدنی سالم و وزنی متناسب، باید فرهنگ غذایی خود را کمی تغییر دهیم و از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری در غذاهای‌مان استفاده کنیم.

هلند: دوچرخه سواری کنید!

در هلند تعداد دوچرخه‌ها از تعداد ساکنین این کشور بیشتر است: 18 میلیون دوچرخه برای 16.5 میلیون هلندی. در هلند 40 درصد از جمعیت فعال شاغل از دوچرخه استفاده می‌کنند. در برخی از محله‌های آمستردام چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با سرعت متوسط جابه جایی با دوچرخه هماهنگ است.

اگرچه در هوای سرد زمستان استفاده از دوچرخه ممکن نیست، اما در تمام روزهایی که هوا خوب است امکان اجاره دوچرخه در این کشور وجود دارد: خواه برای خرید کردن خواه برای رفتن به محل کار یا حتی تنها برای تفریح کردن. فرقی نمی‌کند به چه دلیلی دوچرخه سواری کنید این کار به شما در کم کردن وزن و حفظ تناسب اندام بسیار کمک می‌کند.

به طور میانگین درهر ساعت دوچرخه سواری با سرعت متوسط، حدود 500 کالری می‌سوزانیم. حال اگر با سرعت بیشتری یا در سربالایی رکاب بزنید، این میزان می‌تواند تا 1000 کالری افزایش یابد.


ایتالیا: کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.

ایتالیایی‌ها نگاه متفاوتی نسبت به غذاها دارند: هیچ چیز باعث نمی‌شود که نتوانید با مواد غذایی معمولی، غذایی عالی درست کنید. ایتالیایی‌ها معمولا از مواد غذایی تهیه شده در خانه و طعم دهنده‌ها به عنوان اولین انتخاب بهره می‌برند و اعتقاد دارند برای تهیه غذاها احتیاجی به مواد غذایی گران‌قیمت و صرف مدت زمان طولانی برای آشپزی نیست.

به عنوان مثال آن‌ها به جای خریدن سس آماده، با کمی گوجه فرنگی، سیر تازه، سبزیجات و روغن زیتون سس خانگی بسیار سالم و خوشمزه‌ای درست می‌کنند یعنی تنها با صرف چند دقیقه زمان، از مواد غذایی چرب آماده و پر نمک و دیگر افزودنی‌هایی که معمولا در غذاهای صنعتی یافت می‌شوند، اجتناب می‌کنند. 

به علاوه همواره با این روش و استفاده از مواد غذایی تازه و درست کردن غذاهای بسیار خوشمزه در مدت زمان کوتاه، می‌توانیم با لذت و آرامش غذا بخوریم و در نتیجه احساس سیری افزایش و میزان غذای مصرفی کاهش می‌یابد. روش غذا خوردن ما رابطه مستقیمی با محتویات بشقاب غذایمان دارد.

روسیه: میوه و سبزیجات مورد نیازتان را خودتان پرورش دهید.

تقریبا 51 درصد از ساکنین این کشور بزرگ تعطیلات و پایان هفته‌های خودشان را در باغ‌ها و مراتع می‌گذرانند و اکثراً میوه و سبزی مورد نیازشان را خود پرورش می‌دهند؛ در نتیجه مواد غذایی مغذی‌تر و سالم‌تری هم مصرف می‌کنند. به علاوه مواد غذایی مازاد بر مصرف خود را نیزکنسرو می‌کنند.

مالزی: در آشپزی از زردچوبه استفاده کنید!

زردچوبه یکی از عناصر تشکیل دهنده ادویه کاری است که در جنگل‌های مالزی بصورت خودرو رشد می‌کند. زردچوبه یکی از ترکیباتی است که خاصیت چربی سوزی دارد. در تحقیقی که اخیرا در دانشگاه تافتز بستون انجام شده به دو گروه از موش‌ها غذای چرب دادند اما به گروه اول علاوه بر غذا زردچوبه نیز داده شد. نتیجه تحقیق نشان دهنده میزان چربی کمتر در بدن گروه اول موش‌ها نسبت به گروه دوم است. محققان بر این باورند که زردچوبه از تشکیل بافت چربی جلوگیری می‌کند: دلیلی خوب برای اضافه کردن این ادویه به ادویه کاری و غذاهای سرخ کردنی.

مکزیک: ناهار مفصل بخورید.

اکثر ساکنین امریکای شمالی، مقدار بیشتر مواد غذایی دریافتی خود را در وعده شام مصرف می‌کنند. اما مکزیکی‌ها از قدیم، بزرگ‌ترین وعده غذایی خود را بین ساعت 2 تا 4 بعدازظهر میل می‌کنند: راهی مناسب برای اجتناب از خوابیدن با معده خیلی پر.

از طرفی وقتی شب‌ها کمتر غذا بخوریم میل بیشتری برای خوردن صبحانه داریم و این باعث می‌شود صبحانه – مهمترین وعده غذایی در تناسب اندام - را با لذت کامل میل کنیم.

اسپانیا: آرام غذا بخورید. 

هرچه سریع‌تر غذا بخوریم، پرزهای چشایی روی زبان کمتر طعم غذا را حس می‌کنند و در پی آن بیشتر طول می‌کشد که سیر شویم. اسپانیایی‌ها از مدت‌ها پیش به این مسأله اهمیت داده‌اند. آن‌ها غذا را با فاصله زمانی می‌خورند و بی‌هیچ عجله‌ای هنگام صرف غذا صحبت می‌کنند و به خوبی مواد غذایی را می‌جوند.

محققان دانشگاه آیلند انگلستان، اثر مثبت این کار را در کاهش وزن ثابت کرده‌اند. شاید دلیل اصلی تأثیر وقفه بین غذا‌ها و آهسته غذا خوردن، در کاهش وزن و تناسب اندام این است که معده فرصت کافی برای ارسال پیام سیری به مغز را دارد.

مجارستان: ترشی بخورید!

مجارها دوست دارند سبزیجات خود را (خیار، فلفل، کلم و گوجه فرنگی) به صورت ترشی بخورند. ترشی کمک می‌کند که ما لاغر بمانیم و احتمالا دلیل آن وجود سرکه است. نتیجه تعداد زیادی از مطالعات نشان می‌دهد که اسید استیک موجود در سرکه باعث کاهش فشارخون و قندخون و جلوگیری از تشکیل بافت چربی می‌شود. فقط در هنگام خرید دقت کنید زیرا برخی از انواع ترشی حاوی نمک زیادی هستند.

ژاپن: بعدازظهرها کمی بخوابید !

در این کشور که ریتم زندگی بسیار سرسام آور است، معمولا همه 20 الی 30 دقیقه در میانه روز می‌خوابند. کارشناسان خواب بر این باورند که کم‌خوابی خطر افزایش وزن را زیاد می‌کند. محققان می‌گویند که کم‌خوابی باعث کاهش تولید پروتئین لپتین – که مسئول اعلام احساس سیری به مغزاست و از راه‌های مختلف موجب کاهش اشتها شده و در واقع مانع زیاد چاق شدن ما می‌شود – و افزایش ترشح گرلین – هورمون محرک گرسنگی – می‌شود. بسیاری فکر می‌کنند که گرسنه اند درحالی که تنها خسته هستند و به جای غذایی سبک برای رفع گرسنگی‌شان تنها نیاز دارند کمی بخوابند.